Achter de schermen van de Social Wine Club -collectie

De Social Wine Club is niet de groep van uw gemiddelde wijnliefhebber. Het is een mix van vreugde, verbinding en onverwachte momenten, ontworpen voor degenen die wijn proeven als een avontuurlijke reis in plaats van een rustige, contemplatieve activiteit. Met een focus op milieuvriendelijke kleding, verandert deze club van elke bijeenkomst in een onvergetelijke ervaring.

Het concept achter de Social Wine Club

In de kern wil de Social Wine Club de traditionele wijnscene opnieuw definiëren. Het draait allemaal om het leggen van connecties en het delen van die "gekke" momenten met vrienden. De club introduceert een wilde draai aan het wijnproeverij, waardoor het toegankelijker en leuker is

Interview met de illustrator

We hadden de kans om te praten met de illustrator Sara Gullberg, de kunstenaar achter onze geliefde rugprint voor de Social Wine Club, een eigentijdse draai aan het beroemde "laatste avondmaal" -schilderij. De illustratie toont moderne mensen die samen van wijn genieten, waardoor het de ideale toevoeging is voor elke wijnliefhebber. 

Kun je ons vertellen over je achtergrond als illustrator? Hoe ben je in het veld begonnen?

Ik heb sinds mijn kindertijd getekend en het is vanzelfsprekend als het in het gezin loopt. Zolang ik me kan herinneren, heb ik twee geweldige passies, tekenen en dieren (vooral honden) gehad.

Naast mijn opleiding en werk, heb ik altijd freelanced als illustrator. Ik heb vooral als grafisch ontwerper gewerkt, zowel in het werk als in freelance, maar heb altijd het gevoel gehad dat pen en papier meer mijn therapie zijn. De droom is altijd geweest om met beide honden te kunnen werken en iets te illustreren en te vinden waar ik ze allebei kon combineren. Tijdens een reis naar Australië begon ik een portret van mijn toenmalige hond Neela, dit was het begin van het bedrijf dat ik vandaag run; Kunst voor dieren. Ik begon portretten van honden op commissie te tekenen waar ik het grootste deel van de inkomsten schonk aan dieren in nood.

Vandaag hebben we ongeveer 50 portretten die we afdrukken op verschillende producten die we verkopen op onze website artforanimals.se. Elk jaar doneren we een deel van de verkoop aan verschillende organisaties voor dierenrechten, waar we erg trots op zijn.

Op welke manieren wilde je de essentie van "The Social Wine Club" vastleggen door je kunstwerken?

De Social Wine Club was absoluut een leuk kunstwerk en ik heb er echt van genoten om eraan te werken. Ik kreeg het verzoek van Cocktailored en zei dat je iets met wijn gerelateerd wilde, boekenclubgevoel met een vleugje geslagen worden op wijn.
Surrealisme is iets dat ik grappig vind, om de realiteit te kunnen vangen met een gevoel voor humor. Ik wilde zoiets maken als een botsing tussen twee werelden, de serieuze en een meer frivole. En toen raakte het me, wat als we het beroemde portret van Jezus 'laatste avondmaal combineren met een moderne midzomerfeest. 
 

Zijn er nog andere projecten waaraan u momenteel werkt of naar uitkijkt?

Op dit moment werk ik aan enkele nieuwe portretten van honden. Ik heb een lange lijst met verzoeken van onze klanten en ik kan niet wachten om ze te vervullen. Een tekening duurt ongeveer 20-30 uur om te voltooien, dus het kost tijd om nieuwe toe te voegen. Anders dan dat zullen we ons liefdadigheidswerk voortzetten voor Hundar Utan Hem en ons voorbereiden op de evenementen van dit jaar.

Volg Sara's reis op Instagram @artforanimals.se en in haar winkel voor meer.